Celovita vzgoja
»Vzgajati ne pomeni zgolj razvijati razum, marveč oblikovati celotnega človeka, tudi njegovo srce in njegov značaj. Vzgajati pomeni iz roda v rod prenašati duhovne vrednote, ki dajejo življenju vsebino in smisel. Tega pa ne moremo doseči le z besedami, marveč predvsem tako, da te besede udejanjimo v lastnem življenju, v svoji človeški drži. Vzgoja je skupna naloga staršev, šol, univerz, tiska, radia, televizije in javnega mnenja. To je velika odgovornost.« (Bosmans)
12 strateških ciljev prenove vzgojno-izobraževalnega sistema v Sloveniji
Da bo prenova vzgojno-izobraževalnega sistema v Republiki Sloveniji celovita, trajna in učinkovita, je treba v strategijo prenove zajeti naslednjih 12 strateških ciljev.
Trije stebri prenove: vzgoja, izobraževanje in duševno zdravje
Pet UNESCO-vih stebrov
Začetek prenove: Pogled s konca nazaj in ključna vprašanja
Vzgojna paradigma: Pomembnost vključitve družine, predšolskega obdobja in šolanja
Holistični pristop je nujen za celovito prenovo vzgojno-izobraževalnega sistema
Povrnitev strokovne avtonomije in dostojanstva pedagoškim delavcem in zavodom
Pomembnost vzgoje in preventive v vzgojno-izobraževalnem procesu
Celostni razvoj osebnosti, kot cilj vzgojno-izobraževalnega sistema s poudarkom na holističnem pristopu
Pomen aktivne in (so)ustvarjalne vloge učenca v holističnem pristopu
Pomen personaliziranega pristopa v holističnem vzgojno-izobraževalnem procesu, didaktični trikotnik in pomembnost medosebnega dialoga/odnosa
Vključevanje duhovne omike in razvoj smisla, veselja ter strasti do učenja, kot ključna naloga prenove vzgojno-izobraževalnega sistema
Pomembnost osebnostnega razvoja in edukacije pedagoških delavcev za visokokakovostni vzgojno-izobraževalni proces ter uvedba sprejemnih izpitov za pedagoške poklice
Vsak izmed dvanajstih strateških ciljev se lahko ustrezno razume samo ob upoštevanju preostalih enajstih ciljev, saj so v tesni medsebojni povezavi in se medsebojno dopolnjujejo.
Holistični pristop na področju vzgoje, izobraževanja in duševnega zdravja
(dr. Sebastjan Kristovič)
Znanstvena monografija je nastala v okviru ARRS projekta: Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja.
Prenova
Prenova vzgojno-izobraževalnega sistema zahteva osredotočenost na razvoj osebnosti ter spodbujanje smisla, veselja in strasti do učenja. To postaja še pomembnejše v sodobnem času, kjer gre predvsem za sobivanje in način bivanja, ne samo za pridobivanje znanja in dela.
Celoten PREDLOG STRATEŠKEGA NAČRTA PRENOVE VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNEGA SISTEMA V REPUBLIKI SLOVENIJI je v monografiji na spodnji povezavi (str. 51).
25 komentarjev