DogodkiPhoto by Chris Montgomery on Unsplash

Maribor, 4. 12. 2020 – Znanstvena konferenca s področja vzgoje, izobraževanja in duševnega zdravja

“Živimo v zgodovinskem obdobju, ko t. i. razviti svet še nikoli ni živel v takšnem blagostanju. Obenem pa še nikoli ni bilo toliko duševnih stisk, duševnih obolenj, depresij, anksioznosti, motenj hranjenja, agresije ter kemičnih in nekemičnih zasvojenosti,” je na konferenci poudaril izr. prof. dr. Sebastjan Kristovič, organizator konference in vodja projekta Holističen vzgojno-izobraževalni proces in krepitev duševnega zdravja.

“Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS) skupaj s fakulteto Alma Mater Europaea – ECM prepoznala pomembnost tega področja.”

— dr. Sebastjan Kristovič

Na konferenci z naslovom: HOLISTIČNI VZGOJNO-IZOBRAŽEVALNI PROCES IN KREPITEV DUŠEVNEGA ZDRAVJA je sodelovalo 15 strokovnjakov, ki so predstavili najnovejše strokovne in znanstvene izsledke s področja vzgoje, izobraževanja in duševnega zdravja. Na on-line konferenco je bilo prijavljenih kar 1078 slušateljev. Udeleženci so bili praktično iz vseh slovenskih krajev. “Iskrene čestitke predavateljem in organizatorjem ter lepe pozdrave iz Luksemburga. Res sem vesela, da vas lahko spremljam tudi od daleč,” je samo ena izmed pohval s strani udeležencev. Tako velik odziv organizatorji pripisujejo odličnemu vsebinskemu programu in aktualnosti teh izredno pomembnih področij.

“Vsi se zelo dobro zavedamo raznovrstnih škodljivih posledic permisivne vzgoje in nujnosti izboljšav vzgojno-izobraževalnega sistema v slovenskem prostoru. Učitelji in vzgojitelji so v zadnjih letih oz. desetletjih izgubili dobršen del integritete in avtonomije, zato je njihovo delo/poslanstvo postalo izredno naporno in nehvaležno. Udejanjanje vzgojnega poslanstva v vzgojno-izobraževalnih institucijah se je v veliki meri razvodenelo v permisivni paradigmi, birokratizaciji, izpolnjevanju številnih predpisov, navodil in uredb ter izgubljanju avtonomije. Permisivna vzgoja, ki je usmerjena v zadovoljevanje otrokovih želja in potreb, poplava obšolskih/obvrtčevskih dejavnosti, dojemanje in obravnava otroka kot predvsem kognitivnega bitja ter pretirana uporaba zaslonov, povzročajo otrokom in posledično družbi nepopravljivo škodo,” je še poudaril dr. Kristovič. Slednji še izraža tudi veliko hvaležnost, da je Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS) skupaj s fakulteto Alma Mater Europaea – ECM prepoznala pomembnost tega področja in podprla izredno pomemben tri letni nacionalni projekt v okviru katerega je bila organizirana konferenca.